Brukerveiledninger

OBS: Vær oppmerksom på at alt av installasjon må gjøres på utsiden av server.

Oppsett av OneDrive og SharePoint

Hva er OneDrive?
OneDrive er navnet på filområdet og programmet som synkroniserer filene deres som ligger i skyen ned til PC (og eksternt skrivebord).

Hva er SharePoint?
SharePoint er navnet på fil-«biblioteket» som organiserer filene deres og gir en masse ekstra funksjoner, som nyhetene på forsiden på JDK Regnskap SharePoint

Vi bruker navne OneDrive og SharePoint litt om hverandre, så når vi snakker om OneDrive og SharePoint, så snakker vi om filområdet deres i skyen.

Tilkobling til eksternt skrivebord i Azure

Det finnes to måter å koble seg til det eksterne skrivebordet i Azure på: 

 Vi anbefaler å alltid bruke «Remote Desktop» klienten dersom dere har muligheten. 

Legge til e-post signatur

E-post signaturen deres vil ikke automatisk bli hentet inn på det eksterne skrivebordet første gang dere logger inn, så dette må legges til på nytt ved første pålogging.

Den enkleste måten å legge til e-post signaturen på nytt er å hente den ut fra en tidligere sendt epost i mappen «Sendte Elementer».  

Kontakt oss

For mer informasjon eller bestilling av våre produkter og tjenester, kontakt oss.