
Ice administrasjon
Få full kontroll på alle innringere til din bedrift med Bedriftsnett
For enkel, oversiktlig og profesjonell administrering av bedriftens telefoniløsning. Du får full oversikt og kontroll over både abonnementer, telefoner og kostnader i en enkel app. Du kan holde kontroll og følge opp alle innringere med smarte sentrabord-løsniger.

Bedriftsnett
Proffere og mer kundevennlig
Bedriftsnett er løsningen som sikrer at dine ansatte alltid er tilgjengelige, både når de er på kontoret og ute på farten. Alt bedriften din har behov for, ferdig satt opp fra første dag. Raskt, enkelt og trygt!
- Ett hovednummer til hele bedriften
- Ferdiginnspilte talemeldinger
- SMS-varsel ved ubesvarte anrop
- Sett-over funksjon
- Fraværsmelding
Kostnadsfrie tilvalg
Organisering i svargrupper
De ansatte kan organiseres i svargrupper etter for eksempel kompetanser eller ansvar, slik at kunden kommer frem til riktig person.
La kunden velge selv
Når kunden ringer blir de presentert for enkle valgmuligheter og de kan selv taste seg fram til riktig person eller avdeling.
Full kontroll med køtavle
Køtavle viser ledige kundebehandlere og ubesvarte anrop i sanntid. Et godt verktøy for å måle effektivitet og bemanning.

Full oversikt og kontroll
Få oversikt over kundene som ringer inn og de ansatte som svarer. Slik sikrer du at bedriften alltid er tilgjengelig, og at kundene dine ikke ringer konkurrenten din fordi de ikke får svar.
- Sette over
Det er enkelt å sette over samtaler fra sentralbordet både på PC/Mac og mobil-appen.
- Status
Se hvilke ansatte som er tilgjengelige, opptatt i møte eller på ferie.
- Samtalehistorikk
Se samtalehistorikk på alle anrop. Statistikk på de ansatte og bedriften som helhet er også tilgjengelig.

Systemet er ekstremt lett og intuitivt å bruke. Du kan følge loggene og se at kundetelefoner blir besvart – og hvem som svart. Slik får jeg målt pulsen på bedriften og innsikt på hvilke ansatte som er på ballen og hvor det er forbedringspotensial.
Eric Lomme – Solberg Bil

Sentralbord på mobilen
Med ice-appen kan alle ansatte enkelt bruke sentralbordet fra mobilen og logge seg inn og ut når de er på farten.
- Se status til kollegaer
I appen kan du enkelt se hvem som er tilgjengelig og hvem som er opptatt.
- Sette over funksjon
Bruk appen underveis i samtaler for å sette over til andre i bedriften.
- Endre visningsnummer
Velg om du vil ringe ut med ditt private nummer eller bedriftens hovednummer.
- Sett din egen status
I møte, på ferie? Innringere blir informert om din status med en talemelding.
Ett hovednummer
Med Bedriftsnett kan du ha ett hovednummer for hele bedriften. Da får kundene et mye proffere inntrykk.
- Enklere for kundene
Det er enklere å forholde seg til ett nummer, og bli satt videre til riktig person. Mange nummer fremstår useriøst og tungvint for kundene.
- Fleksibelt og effektivt
På hovednummeret kan du styre åpningstider og lese inn beskjeder slik at alle kundene dine får samme svar når de ringer.
Sentralbord på mobilen
Sette over
Du kan enkelt sette over når du er i samtale. Når du åpner appen vil den automatisk tilby å overføre samtalen.
Kollegaoversikt
Se hverm som er tilgjengelig eller opptatt, hvem som er på ferie eller i permisjon.
Visningsnummer
I appen kan du bytte nummeret som vises når du ringer ut. Bytt f.eks. til bedriftens hovednummer.
Sentralbord
Logg av og på sentralbordet, og se hvilke andre kolleger som er innlogget.

SmartSMS
Med Smart SMS er din bedrift alltid tilgjengelig og imøtekommende!
Alle bedrifter opplever fra tid til annen at en innringer mister tålmodigheten og legger på samtalen før de har rukket å få svar. Dette kan føre til at den potensielle kunden ender opp med å handle av en konkurrent i stedet. Det finnes smarte måter å håndtere slike problemstillinger på!
Med tjenesten SmartSMS, får du en løsning som automatisk følger opp, både innringer og din bedrift. Løsningen varsler innringer på SMS, umiddelbart etter anropet. På denne meldingen har du mulighet til å egendefinere budskapet du ønsker å sende til kunden. Man kan beklage at man ikke var tilgjengelig på telefon, fortelle at kunden vil bli kontaktet så snart som mulig, henvise kunden til kontaktinformasjon på nettsiden eller lignende. Alt dette spesifiserer du selv.
Med SmartSMS sørger du for at din bedrift er tilgjengelig og imøtekommende uansett situasjon.

Smart SMS
- Innringer føler seg sett og blir mer tålmodig, før vedkommende kanskje undersøker alternativene som blir presentert i meldingen.
- Din bedrift oppnår økt omsetning på innkommende samtaler.
- Kundetilfredshet øker.
- Du lager egendefinerte meldinger som kan settes opp til forskjellige scenarioer. For eksempel sende direkte link til åpningstider, kontaktskjema, timebestilling etc. på nettsidene.

Vi er så fornøyde med sentralbordløsningen og Smart SMS. Det at SmartKom og ice faktisk lytter til behovene våre og jobber målrettet for å hjelpe oss gjør at vi ikke vurderer andre teleoperatører engang. Samarbeidet har vært helt avgjørende for suksessen, skal jeg være ærlig.
Kai Ytredal – Tango Frisør

Selvbetjening
Våre enkle selvbetjeningsløsninger gjør hverdagen mer effektiv, både for bedriftens administratorer og brukere.
Selvbetjening for ansatte
- Full oversikt over abonnement og forbruk i ice-appen eller på Min Side.
- Styr sentralbordet i ice-appen og få full oversikt over kollegaer som er tilgjengelige.
- ice-appen samler både privat- og bedriftsabonnement slik at det er lett å ha oversikt
Selvbetjening for administrator
- I Min Bedrift kan bedriftens administrator enkelt holde oversikt og administrere bedriftens abonnement .
- Bedriftsnett gir administratoren full kontroll over inkommende og utgående anrop.
- Spar tid og penger med automatisk skille av jobb- og privatrelatert mobilbruk. Styres enkelt i Kostkontroll fra mobilen eller pc.